تولید محتوا چیست؟ سایت و اینستاگرام [100 پرسش و پاسخ]
– تَصور کنید اَکنون صاحب مغازهای در بهترینجای بازار شدید، اما مشتری ندارید؟
– چقدر زمان میبرد تا مردم مغازه شما را بشناسند؟
– چقدر زمان میبرد تا مردم خدمات مغازه شما را بشناسند؟
– چقدر زمان میبرد تا مردم به شما اطمینان کنند؟
– چقدر زمان میبرد تا مردم به شما بهعنوان متخصص کارتان نگاه کنند؟
– تولید محتوای بِکر و باکیفیت [چهسایت چهاینستاگرام ] هر 4 چقدر زمان میبرد را یکجا انجام میدهد.
باور نمیکنی؟ به این آمار درآمدی تولید محتوا در جهان نگاه کن:
چرا تولید محتوا کنم؟ اصلن محتوا چیست؟
وقتی محتوا ایجاد میکنم:
✅ در یک کلام مشتریان نا+آشکار را شکار میکنم.
✅ اطلاعات رایگان و ارزشمندی را به مخاطب ارائه میدهم.
✅ مشتریان ناپیدا را به وبسایت جذب میکنم.
✅ و مشتریان فعلی را از طریق تعامل باکیفیت حفظ میکنم.
✅ همچنین ارزش قابلتوجهی برای برند (نامنما) خود میآفرینم.
✅ پایگاهی از هواداران خود را میسازم و در آینده با آنها تعامل یا فروشی انجام خواهم داد.
☑️ تولید محتوا به زبان ساده یعنی تولید کمک را میفروشم.
بیایید با آرنوین نگاهی کامل به صفر تا صد پدیدآوری محتوا داشته باشیم.
🚨 هشدار اینستاگرام و شبکههایاجتماعی مغازههای اجارهای هستند، قبل از راهاندازی پیج یک بستر خود میزبان و با مالیک 100درصد خود نیاز دارید. پساز راهاندازی سایت، نهتنها پیج کاری اینستاگرام بلکه تمام کانال های اجتماعی خود را فعال کنید.
(ترند به معنی روند و تمایل مردم است)
آمار و تِرِندهای تولید محتوا + منبع
51 درصد از مصرف محتوا از جستجوی اُرگانیک (طبیعی) ناشی میشود. – Kuno Creative
وقتی کسبوکارها 10 تا 50 درصد از تلاشهای محتوای خود را به طراحی محتوا اختصاص میدهند، 33 درصد بیشتر احتمال دارد که نتایج موفقی را گزارش کنند. – Siege Media + Clearscope
کسبوکارهایی که لینک بیلدینگ (لینکسازی مثلن در وبلاگ یا انجمن) را ادغام میکنند، 45 درصد نرخ موفقیت بالاتری نسبت به کسانی که این کار را انجام نمیدهند گزارش میدهند. Siege Media + Clearscope
54 درصد از کسبوکارها بودجه بازاریابی محتوای خود را در سالجاری افزایش خواهند داد. Siege Media + Clearscope
19 درصد از مشاغلی که از ابزارهای تولید محتوای هوش مصنوعی استفاده میکنند، استراتژی محتوای بسیار موفقی را گزارش میدهند. Siege Media + Clearscope
24 درصد از مشاغلی که از ابزارهای تولید محتوای هوش مصنوعی استفاده نمیکنند، استراتژی محتوای بسیار موفقی را گزارش میدهند. Siege Media + Clearscope
36.7 درصد از بازاریابان گزارش میدهند که ایجاد محتوای بصری جذاب به طور مداوم یکی از چالشهای اصلی آنها است. Venngage
سه نقش اصلی که رهبران بازاریابی استخدام را در اولویت قرار میدهند، خالقان محتوا، مدیران بازاریابی محتوا و استراتژیستهای محتوا هستند. HubSpot
تنها 12 درصد از بازاریابان در حال حاضر از تاکتیکهای جستجوی صوتی بهعنوان بخشی از استراتژی خود استفاده میکنند. HubSpot
36 درصد از بازاریابان محتوا در حال حاضر از تعاملات بهعنوان بخشی از استراتژی محتوای خود استفاده میکنند. Siege Media + Clearscope
65 درصد از بازاریابان محتوا قصد دارند از ابزارهای تولید محتوای هوش مصنوعی استفاده کنند. Siege Media + Clearscope
90 درصد از بازاریابان محتوابیشترین استفاده را از وبسایتها و وبلاگها در استراتژی محتوای خود دارند. Siege Media + Clearscope
محتوای تعاملی، اطلاعات پشت صحنه و محتوای مربوط به ارزشهای برند سه نوع محتوای اصلی هستند. HubSpot
74 درصد از مشاغلی که کمتر از 1000 دلار برای یک محتوا خرج میکنند، استراتژی ضعیف تا ناموفق را گزارش میدهند. Siege Media + Clearscope
29 درصد از کسبوکارها هیچگونه برونسپاری تولیدمحتوا را گزارش نمیکنند. Siege Media + Clearscope
7 درصد از کسبوکارها بودجه بازاریابی محتوا را 45000 دلار در ماه گزارش میکنند و به صنعت بسیار رقابتی توجه میکنند. Siege Media + Clearscope
54 درصد از کسبوکارهایی که بیش از 2000 دلار برای یک محتوا خرج میکنند، استراتژی بسیار موفقی را گزارش میدهند. Siege Media + Clearscope
کسانی که کمتر از 15000 دلار در ماه برای استراتژی محتوای خود هزینه میکنند، ٧٤ درصد بیشتر احتمال دارد که عملکرد پایینتری داشته باشند. Siege Media + Clearscope
آمار و تِرِندهای تولید محتوا با گوشی + منبع
تعامل مردم با برندها در تلفنهمراه دو برابر بیشتر از هر جای دیگری است. Think With Google
53 درصد از کاربران تلفنهمراه یک وبسایت را اگر بیش از سه ثانیه طول بکشد، میبندند. Think With Google
57 درصد از کاربران گزارش میدهند که کسبوکاری را با طراحی ضعیف سایت موبایل را توصیه نمیکنند. Form Stack
از هر 4 دارنده گوشی هوشمند 3 نفر برای رفع نیازهای فوری خود ابتدا به جستجو مراجعه میکنند. Think With Google
بزرگسالان به طور متوسط 3 ساعت و 10 دقیقه در روز را با تلفنهای هوشمند خود صرف میکنند. Insider Intelligence
هزینه تبلیغات موبایلی در سال2021 – 341 میلیارد دلار و سال 2024 تقریبن 500 میلیارد دلار گزارش شد. Statista
92.1 درصد از کاربران اینترنت گزارش دادهاند که از طریق تلفنهمراه به اینترنت دسترسی دارند، درحالیکه 71 درصد از کامپیوتر استفاده میکنند. Hoot Suite
بیش از 99.58٪ از کل ترافیک وب در سراسر جهان به جستجوهای تلفنهمراه نسبت داده میشود. StatCounter
انواع تولید محتوا چیست؟
انواع محتوا برای سایت در هر شکل و اندازهای موجود است. این میتواند یک قطعه نوشته، صدا، ویدیو یا یک تصویر باشد.
برخی از انواع محتوا عبارتند از:
- محتوای نوشتاری: وبلاگها، مقالات سئو، مقالات، کتابهای الکترونیکی، ایمیلها، پستهای رسانههای اجتماعی مانند اینستاگرام.
- تصاویر: اینفوگرافیک، گیف.
- صدا: پادکست، کتاب صوتی.
- ویدئو: انیمیشنها، وبینارها، لایو یا پخشزنده.
پیشنهاد خواندنی در آرنوین:
- خرید رپورتاژ آگهی دائمی ارزان براساس داستان واقعی 2000
- بهترین هوش مصنوعی برای تبلیغات [جدول خوبترین ابزارها]
- ساخت شعار تبلیغاتی با هوش مصنوعی آنلاین 1کلیک بدون عضویت 100
- تبلیغ پیج اینستاگرام رایگان [100پرسش و پاسخ]
- بهترین راههای تبلیغات برای جذب مشتری رایگان کمهزینه 30
- نقل قول متن تبلیغاتی خلاقانه انگیزشی بزرگان برای جذب مشتری اینستاگرام
انواع فرمت محتوا
- وبلاگها
- کتابهایالکترونیکی
- فیلمها
- اینفوگرافیک
- مطالعاتموردی
- پادکستها
- رسانههایاجتماعی
- راهنماها
- وبینارها
- محتوایکاربر
- کاغذهایسفید
- چکلیستها
- دورههایآموزشی
- بازاریابی
- رپورتاژ آگهی
- محتوایتعاملی
- میمها
- خبرنامهها
- گواهینامهها
- مقالات
- گرافیک
- گیفها
- ویدیوهایزنده
- محتوایاضافی
انواع تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟
اینستاگرام اکنون انواع مختلفی از محتوا را دارد که میتوانید در پلتفرم آن بسازید، از ویدیوهای کوتاه با حلقهها گرفته تا ویدیوهای زنده گرفته تا پستهای عکس ثابت و چرخوفلکها تا داستانها و راهنماها …
انواع اصلی محتوای اینستاگرام شامل قرقرهها با ویژگی ریلز، پستهای تک عکس، عکسنوشتههای چرخوفلک، پستهای ویدیویی، ویدیوهای زنده، راهنماها و داستانها است.
- داستانها Stories
- قرقرهها Reels (ویژگی ریلز)
- ویدیوهای زنده Live videos
- تبلیغات چرخوفلک Carousel ads (چند فیلم، گرافیک و عکس در یک پست)
- لایو یا پخشزنده اینستاگرام IG Live یا (Instagram Live)
- اینستاگرام Instagram
- پستهای وبلاگ Blog posts
- مسابقات و هدایا Contests and giveaways
- گیفها GIF
- اینفوگرافیک Infographics
- پست عکس Photo Posts
- کپشن یا توضیح و عنوان Caption
- تبلیغات Advertising
- محتوا Content
- محتوای منعکس ارزش برند Content that reflects brand values
- دمو و آموزشها Demos and tutorials
- راهنماها Guides
- فیلمهایطولانیمدت IGTV
- تبلیغات خرید Shopping ads
- گواهینامهها Testimonials
- تبلیغات ویدیویی Video ads
- وبینارها Webinars
این پست تا هفته آینده آپدیت خواهد شد …